Avatar of Nerull
Administrator
Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Z Ferunu(Łódż)
|
Wysłany: Sob 18:30, 11 Lut 2006 Temat postu: The Elder Scrolls IV: Oblivion |
|
|
The Elder Scrolls to seria mająca ogromną ilość fanów na całym świecie. Ostatnia część – Morrowind, potwierdziła, że firma Bethesda potrafi podtrzymać wszystkie zalety poprzednich części i jednocześnie dodać wiele nowych, ciekawych rozwiązań. Mam nadzieję, że najnowsza odsłona serii, a mianowicie Oblivion nie zawiedzie i utrzyma dobry poziom poprzedniczek.
Od czego zaczniemy?
6 lat po wydarzeniach ukazanych w Morrowind-zie znajdujemy się w więzieniu (tradycyjnie zresztą ), w Mieście Cesarskim, gdzie rozgrywka Oblivion się zaczyna. Znaleźliśmy się tam krótko przed napaścią na owe miasto. Zbieg okoliczności chciał, że podczas ucieczki Cesarz Uriel przebiegał obok naszej celi. Krótko przed swoją śmiercią wręcza nam klejnot, zwany Amuletem Królów i zleca nam, za jego pomocą, zamknięcie piekielnych wrót Oblivion. Od razu można się domyślić, że nie będzie to takie proste. Czyha na nas wiele niebezpieczeństw ze strony ludzi, a przede wszystkim monstrów grasujących po okolicach.
Świat…
Świat gry ma być ponoć ciut mniejszy od tego przedstawionego w Morrowind-zie, jednakże bardziej szczegółowy i ładniejszy. Otoczenie, jak zapowiadają autorzy i jak widać na screenach, będzie bardzo zróżnicowane i dopracowane. Do zwiedzenia producenci dają nam kilka miast, takich jak: Kvatch, Skingrad, Chorrol of course, Cyrodiil, Sutch, Cleydinhal czy Anvi, a każde z nich będzie zupełnie inne. Autorzy włożyli wiele pracy w sztuczne umysły zamieszkujące światy Oblivion; NPC mają porażać tokami myślowymi, a co się z tym wiąże, nie będą stać bezczynie jak w poprzedniej odsłonie serii, tylko każdy wykonywać będzie określone czynności lub po prostu przechadzać się po okolicy. Ma ich być około jednego tysiąca, a więc o wiele więcej niż poprzednio. Podobnie jest ze zwierzętami, które obdarzone zostały bardziej rozwiniętym, w stosunku do żyjątek Morrowind-a, móżdżkiem, oraz tak jak ludzie uległy dużemu urozmaiceniu.
Nowości…
W IV części The Elder Scrolls nie zrezygnowano z systemu szybkiego podróżowania, jednak wprowadzono pewne utrudnienie, którego nie posiadał Morrowind. Otóż aby skorzystać z tego udogodnienia trzeba będzie spełnić kilka warunków, o których na razie nic nie wiadomo. Oprócz tego cały świat będzie można przebyć pieszo lub konno. Twórcy wprowadzili również kilka zmian do systemu tworzenia postaci, a dokonany przez nas wybór rasy ma mieć nieznaczny wpływ na przebieg dalszej rozgrywki. Udostępnionych będzie również kilka gildii, np. Gildia Złodziei, Gildia Wojowników. Producenci zmodyfikowali także system rozwoju postaci. Doskonalenie bohatera ma być trudniejsze, a co się z tym wiąże, bardziej skomplikowane i ciekawsze zarazem. Aby podnieść swoje umiejętności nie wystarczy machać mieczem w powietrzu czy skakać bezsensu, jak to było w poprzedniej części. Naukę można będzie pobierać u trenerów lub na kilka innych, na razie nieznanych, sposobów. Dość istotną zmianę wprowadzono do systemu walki, którą nieznacznie utrudniono. W tej części Elder Scrolls komputer nie będzie pomagał nam w blokowaniu ciosów. Wszystko będzie zależało od zręczności gracza.
Akcja…
Sama rozgrywka nie pozwoli nam zasnąć jak to bywało w poprzedniej odsłonie Elder Scrolls. Akcja będzie o wiele bardziej wciągająca, urozmaicona ciekawymi i bardzo zmyślnymi questami pobocznymi. Cóż, chyba każdy się tak reklamuje… Oprócz tego dodano ciekawą opcje znaną z niektórych innych gier. Otóż zadania takie jak otwieranie zamków będziemy rozwiązywać za pomocą mini gierek.
Grafika…
Oglądając screeny prezentowane przez Bethesda od razu w oczy rzuca się piękna grafika, dopracowana w najmniejszym szczególe. Dość niedawno okazało się, że twórcy musieli zrezygnować z kilku aspektów upiększających grę, gdyż nieliczne komputery by ją udźwignęły. Mimo to w Oblivion-ie ujrzymy wiele oszałamiających efektów i zapierających dech w piersiach widoków.
Ogólnie mówiąc…
Podsumowując powiem, że szczególnie dobrze zapowiada się grafika, cała reszta jak na razie okraszona tylko standardowymi sloganami reklamowymi, choć naszą niecierpliwość podjudzają nowe rozwiązania, które dodadzą smaku całej rozgrywce. Martwią trochę wymagania, którym bez wątpienia można nadać rangę kosmicznych. Zobaczymy już niedługo, jak tym razem poradziła sobie Bethesda. Gra zostanie wydana na PC w marcu, nie wiadomo jednak co z polską premierą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|